19

Pro ana blogy, hloupost jednadvacátého století

 Zdroj

Z nenadání se obloha venku zatáhla a spustil se menší letní déšť. A tak jsem zalezla do tepla domova, natáhla své dlouhé nohy na měkký gauč, otevřela notebook a projížděla sociální sítě. Klasika. Facebook, instagram, pak zkontrolovat email, zda vás náhodou někdo nepostrádá (a jako vždy nikdo, tak proč tam jen lezu?), když na to narazím zase. A znova. Depresivní blogové deníčky, co si říkají ana blogy. Do očí bijící "zázračné jídelníčky". Snídaně- nic. Oběd- nic. Večeře-nic. Však nebojte se, žiju zdravě. Piju hodně vody, za den si dám třeba tři hrnky silného kafe a v kuse cvičím dvě hodiny. Prosím, seznamte se s hloupostí tohoto století, kde si nejen mladé holky vyměňují zásadní informace, jak za týden shodit deset kilo.

"Chci být jako květina, žít jen ze vzduchu a vody..."
...vítá vás stránka patnáctileté dívky, jež si říká Rosaline. Měří 171 cm a vysnila si místo nynějších 58 pouze 53 kil. Jak tak přemítám, není na tom zas až tak špatně.Aspoň snídá a obědvá. Ale i tak- žádná sláva.
 Zdroj


Co víc mě ale při brouzdání po těchto bizarních článcích překvapilo, než pisatelka blogu Rooftops. Miliony fotek dívek s obří mezerou mezi stehny, které stojí na tenkých párátkách, jejich vyplašené smutné oči, jež lemují fialovo-modré kruhy. Motta jako anorexie není dieta, ale životní styl. Jsem silnější než jídlo. Miluju ten pocit, být křehká a jemná. Miluju čtení váhy, když jdou čísla dolů. A dlouhatánský seznam dívek pod ikonkou "friendship", což je další spousta dívek poblázněných hladověním, cvičením, utíkající před depresemi a následně o tom všem píší na jejich blog. V tu chvíli vám brada klesá dolů, když zjistíte, komu "Rooftops" patří. Ano, údajné Amy Lawrance. Amy Lawrance, které je pětadvacet. A stále nechápete, že v těchto letech ještě nemá rozum. U některých puberťaček se to dá ještě pochopit, ještě neuvažuje, je to dítě, zbytečně riskuje. Jenže on asi ten věk v tom takovou roli nehraje. Aha.

Po světě běhají tucty výživových poradců, každý druhý blog se zabývá zdravým životním stylem, letáky, billboardy, reklamy...Ale stále se tu najdou tací, kteří tento nesmyslný hladový kolotoč podstupují dobrovolně, z vlastní vůle, I při té spoustě možností, jak se dozvědět o redukci více. A hlavně zdravě. Pak je vám líto těch, kteří s takovou nemocí bojují třebas kvůli problémům v rodině, nízkému sebevědomí, týrání... Těch, jež by se rádi uzdravili. Pak vám nezbývá vůbec žádná lítost pro ty, kteří si rizika uvědomují a stejně jejich nejvíc kalorické jídlo bývá jablko. Co jablko. Půlka! Protože celé by bylo zbytečně moc.
 Zdroj


Zásadně nesouhlasím a nepodporuji blogy s tímto tématem. Avšak zakázat je, toť holý nesmysl. Jako jim se nemusí líbit zase můj blog. Jen bych chtěla vzkázat těm, kteří chtějí hubnout, rozhodně si tyto blogy nečtěte. A těm, kteří jsou zvědaví, bych řekla to stejné, neb vás může klepnout pepka.
Hlavně se nežeňte za ideály. Tohle rozhodně nejsou ideály. Ideál neexistuje, protože sto lidí, sto chutí.
Nechejte všemu volný průběh- když se budete stále za něčím hnát, život vám propluje mezi prsty. A k čemu vám bude mezírka mezi stehny v sedmdesáti? Budete sami stát u rybníka, v legínách s obří mezírkou, nafouknutým zadkem, hubenejma nožkama, vyšlehaným bicákem, a krmit kachny. Sami? Opuštěni. Ale tak hlavně, že máte dokonalé tělo! Dívejte se více kolem sebe, mějte se rádi, jezte tak, abyste z jídla měli radost, nikoliv výčitky. Praví přátelé jsou ti, kteří vás neopustí jako stokilovou, ani jako tu, co má třicet kilo i s postelí. Jednoduše to neřešte. Jen tak budete spokojeni, A šťastni. O tom totiž život není.

Tak nic, já se loučím. Jdu večeřet šlupku od okurky a pak musím běhat po schodech dolů a nahoru. Přeci jen mám už nějakejch 45 kilo, tak nechci přijít do školy jak špek.

(No jo, nebyla bych to já, kdybych nezakončila vážnou řeč něčím naprosto hloupým :-D.)

 Zdroj

19 komentářů:

  1. Taky je nechápu. Takhle si ničit zdraví. Jsem sice raw-veganka, ale znám svoje možnosti a řídím se svým tělem - mám hlad? Najím se dosyta. A né že "jsem silnější než jídlo". Bez jídla se (zatím) neobejdeme. Tak co blbnou?
    Na školách by měla být povinná nějaká hodina s názvem "zdravá výživa" nebo podobně. Nebo alespoň přednášky, nějaká prevence. Ale holt naše zdravotnictví z těhletěch blbek těží - o tom jsem přesvědčená - celý zdravotnictví nemá za cíl nám pomáhat, spíš z nás chce mít zisk.

    http://gingerjannie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, máš úplnou pravdu! Dokonce se ani neřídit tím jezte 5x denně po třech hodinách, to je také hloupost. Jezte tehdy, když máte hlad.. :-) Třebas se ty přednášky jednou povedou, byly by třeba jako sůl..Krásný den ti přeji, Janie :-)

      Vymazat
    2. Takový hodiny už jsou, ale záleží na škole, já na základce měla jednou týdně "Výchovu ke zdraví" :)
      Jinak → super článek, máš úplnou pravdu :)

      Vymazat
    3. Děkuji mnohokrát! To jsem nevěděla, u nás na gymnáziu jsme nic takového neměli a ani nemáme, maximálně nás navštívila párkrát nějaká paní, nic víc. Jinak mě to těší, je to jen dobře. Krásný poslední zbytek prázdnin!

      Vymazat
  2. Náser článek a určitě souhlas s jeho vyzněním. Podle mě jde v případě těch holek o totálně dementní myšlení, který je bohužel podporovaný komerčními triky. Holky vidí ten „ideál“ v telce, netu, instagramu a chtějí se tomu přiblížit.

    Jestli někdo na tohle vede blog, tak to je ještě víc na píču, pokud se sejde dohromady několik těchto vyzáblinek a vzájemně se podporujou. To se pak hrozně blbě jde od toho, když máš za zády armádu podporovatelek. Fakt kokotina si takhle vědomě kurvit zdraví.

    Dostal jsem z toho hlad a jdu si dát pořádný kuře. Po tomhle článku alespoň vím, že mi ho nikdo nesežere :-P

    Lamičův blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Patriku, díky za komentář, jsem ráda, že má úspěch. Trochu jsi mohl při svém rozčilení mírnit slovník, přeci jen, chodí sem snad i slušní lidé :-D. Hold každá doba má nějaký svůj neřestný trend a asi v 21.století se jich sešlo více. Snad bude do budoucna lépe. Doufám v to. Krásné léto! :-)

      Vymazat
  3. Sama jsem si něčím takovým prošla. Neříkala bych tomu přímo anorexie, jen výčitky z každého jídla, neustálé prohlížení se v zrcadle, připadání si tlustá a velké omezení veškerého jídla i přes to, že jsem měla naprosto normální váhu. V průběhu času jsem také na tyto blogy narazila a i přes to, že jsem byla proti tomu, táhly mě tyhle "motivační" citáty ke dnu. Pak jsem už nevěděla, co je horší - jestli jíst, nebo nejíst.
    Proto, kdyby bylo po mým, zakázala bych takové blogy psát. Možná si to autorky neuvědomují, ale ubližují tím ne jen sobě, ostatním autorkám blogů se stejným obsahem, ale často i naprosto zdravým mladým slečnám.
    Pravdivý článek a hezký blog,
    Em♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Em, jsem moc ráda, že jsi se z těchto nepříjemných problémů dostala a zároveň děkuji za chválu! :-) Bohužel zakázat tyto blogy není možné, protože zakázané ovoce chutná nejlépe, takže by určitě pokračovaly nějak jiným, utajeným způsobem. Zároveň si myslím, že právě zákazem by byli lidé zvědaví a návštěvnost by jen stoupala. Chápu, že když do toho člověk není takový blázen a nemá takovou vůli, stahují ho tyto rádoby "motta" hodně dolů. Měj se krásně! :-)

      Vymazat
    2. Omlouvám se za chybu- dostala ses :-D

      Vymazat
  4. Já tyhle blogy naprosto nechápu, podporovat a potvrzovat holkám, že být kostřičky je zdravé a krásné? Nerozumím tomu. Já sama jsem hodně hubená, ale tomu vděčím pouze za genetiku. A dávám odběr, kdyby tě i můj blog zaujal, budu ráda, když mě budeš sledovat také :)

    GIVEAWAY O LUXUSNÍ NÁRAMKY | BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Báro, děkuji za komentář :-). Většinou jsou to takové naivní a hloupé ovečky, které když zavelíš, skočí klidně z okna. Ráda se na tvůj blog mrknu ;-). Krásný zbytek sprna!

      Vymazat
  5. Já nebudu lhát, v problémech s jídlem jsem lítala taky. Ale nikdy jsem nebyla anorektička. Ono je to složité. Nejde o to, jak člověk vypadá, ale jak se vidí, je to v hlavě. Je to nemoc.
    Ale to nic nemění na tom, že pro ana blogy jsou úplně mimo. Podle mě by se měly zakázat. Protože lidi jsou strašně ovlivnitelní a holky se v tom vzhlížejí. Divím se, že to ještě nikdo neudělal.

    www.brcqo.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Veru, jsem ráda, že jsi snad zase v pořádku. On zákaz bohužel nic neřeší, bude se to šířit nelegálně a jinou formou :-(. Ano, ty hloupější si bohužel myslí, že to je tak správně a pak to dopadá plnými pokoji v psychiatrických léčebnách. Měj se krásně! :-)

      Vymazat
  6. Nice! :D Úplne súhlasím a tieto nezmyselné diéty úplne neznášam. A neznášam keď tieto expertky na výživu radia ostatným ako si ničiť svoje zdravie. A čo sa týka takýchto pro ana blogov malo by sa to zakázať pretože je to podľa mňa dosť nebezpečné nabádať ľudí na takéto veci...Super článok inak. :) Prajem pekný začiatok týždňa. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivčo, děkuji za komentář. Taky bych byla pro jejich zákaz, je to úplně stejná věc, jako například propagace některých radikálních hnutí nebo směrů či sekt. V podstatě to dle jejich slov není dieta, ale životní styl :-D. Každopádně kolik pipin se takto může vzájemně podporovat, je opravdu udivující. Krásný den! :-)

      Vymazat
  7. Budem úprimná, na ten blog rooftops som chodila denne a milovala som to. Nie, že by som si tie dievćatá teraz chcela obhajovať, lebo som medzi ne patrila a trochu ešte aj patrím, to sa nevymaže za týždeň, ale polovica z nich chce pomôcť. Pozitívne je, že čím ďalej, tým viac dievčat si uvedomuje, čo Ana spôsobuje a často po tom, ako sa po dlhej dobe vrátim na nejaký blog zistím, že dievča sa lieči/lo, bojuje samo so sebou a atď. Negatívne zas je to, že aj keď kopa dievčat prestáva s touto pomalou samovraždou, veľa ich začína..ak mi to sem pridalo viackrát, prepáč, nejako mi to blbne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, ale doufám, že už je to s tebou lepší? :-) Podle mě by takovéto blogy měli vyhledávat psychologové a následně jim pomoci. Tak se měj!

      Vymazat
  8. Docela vtipný :D Jak tak koukám na tu holku na Rooftops, tak myslím, že jsem za poslední dva dny snědla tolik jídla, jako ona za dva měsíce :D Fakt to nechápu, jakmile si holka založí takový blog, hned bych ji hnala k psychologovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odborná pomoc by jí určitě pomohla. Není to ani tak vtipné jako smutné. Nedokážu si představit, že bych přestala jíst. Nejsem žádný "foodlover", ale jím prostě proto, abych přežila. Bez výčitek! :-)

      Vymazat

Back to Top